Over Know How

Mijn naam is Debbie van der Stel en sinds 2001 ben ik werkzaam in het onderwijs als docente Nederlands. Een jaar later ben ik mentor geworden en deze taak doe ik nu nog steeds met veel plezier. Ook ben ik 3 jaar interne coördinator leerlingenzorg (icl’er) en taalcoördinator geweest. Het begeleiden van adolescenten en hen van alles leren en bijbrengen is één van mijn passies en door verschillende taken binnen de school uit te voeren, kwamen daar nog twee passies bij: coachen en adviseren. Onder andere daarom besloot ik mij op dit gebied verder te ontwikkelen en ben ik in 2010 de opleiding Toegepaste psychologie gaan volgen. Deze heb ik in drie jaar met goed gevolg afgerond.

In september 2014 heb ik praktijk Know How opgericht. Know How staat voor praktische kennis, deskundigheid en bekwaamheid. Door duidelijke doelen vast te stellen, hier gericht aan te werken en (psychologische) kennis en inzichten toe te passen in de praktijk, is het mijn doel de knowhow van verschillende partijen vooral binnen, maar ook buiten het onderwijs te vergroten. Bij coachingstrajecten zal ik mij niet alleen richten op werk gerelateerde, praktijkgerichte doelen, maar ook op persoonlijke doelen. Door dit met elkaar te combineren, wordt de kern van de problematiek ook inzichtelijk en wordt een vooruitgang op zowel het werk op school, als in de privésfeer bewerkstelligd.

Doordat ik mijn ervaring in het onderwijs en mijn expertise op dit gebied aangevuld heb met brede kennis van de psychologie, ben ik ervan overtuigd verschillende doelgroepen binnen het onderwijs goed van dienst te kunnen zijn. Dit is ook precies wat mij onderscheidt van andere externe dienst- en hulpverleners. Ik heb een goede helikopterview en kan me goed in alle partijen inleven. Dit stelt me o.a. in staat een vraagstuk of hulpvraag vanuit verschillende perspectieven te bekijken, analyseren en op een professionele manier aan te pakken.

Verder zie ik mijzelf als een proactief en praktisch ingesteld persoon, met een goed luisterend oor. Ik hou ervan anderen te helpen op een integere, eerlijke manier en denk ook dat ik voldoende levenservaring heb opgedaan om mensen goed te kunnen coachen op het persoonlijke vlak. Daarbij ben ik ook ‘to the point’ en herken ik snel de essentie van de (omliggende) problematiek.